On Thu, 2 Aug 2001, Øystein Skadsem wrote:
Herman Robak wrote:
Skulle gjerne hjulpet til med oversettelsene her, men er litt usikker på hvor jeg skal begynne. Noen som kan gi meg en pekepinn på det? Tar man bare noe som ikke er påbegynt?
...min forklaring klippet...
Ok. commited en del i kdeadmin nå nettopp. Det er første gang jeg har brukt .po-filer, kbabel og cvs så rop ut om jeg gjorde noe feil :-)
Skal vi se...
kcron.po 1.2 7 hours oskadsem *** empty log message *** kdat.po 1.2 7 hours oskadsem *** empty log message *** kpackage.po 1.2 7 hours oskadsem *** empty log message ***
osv.
"empty log message" er ikke bra! Her skal det stå minst to-tre ord fra deg om hva du har gjort, og evt. hvorfor.
Det var nærmest flaks at jeg fikk gjort det selv, fordi default editor for slike meldinger er "vi". (Til dere som ikke har lang erfaring med UNIX: vi [vi-ai] er _gammel_ og _ikke_ nybegynnervennlig!)
Øystein, du sjekker dokumentasjonen selv, men vi trenger en liten HOWTO for hva man gjør når man sjekker filer inn. Utsjekkingen er enklere, og nogenlunde dekket allerede.