[Gaute Hvoslef Kvalnes]
Alle (ispell, aspell, myspell) er avleidde frå den same ordlista. Red Hat har anten laga sine eigne ordlister (det tvilar eg sterkt på), eller gjort noko alvorleg feil.
Jepp. Og oppstrøms i denne sammenhengen betyr URL:http://spell-norwegian.alioth.debian.org/, nylig revitalisert av skolelinux-folk etter at den forrige vedlikeholderen fikk seg jobb og ble opptatt med noe annet.
Ordlistearbeidet har ligget brakk i flere år, og ser nå ut til å sakte men sikkert å våkne til livet igjen.
De to som er aktive der tar helt sikkert imot hjelp med å få opp infrastrukturen som trengs for å legge inn nye ord i ordlisten. (I tillegg til tips om ord som mangler, men det hjelper ikke så mye når systemet for å legge til ord ikke er på plass.)