On Tuesday 05 June 2018 00:32, Thomas Gramstad wrote:
Jeg vet om Mailman 3, men har ikke testet den. Et krav fra min side er å kunne gjøre listeadministrasjon via kommandolinje (slik som med listadmin-skriptet), og ikke måtte gå inn på websider.
Enig. Kommandolinjestyring fra lokale klienter som for eksempel listadmin[1] er et behov som må fungere.
[1] https://sourceforge.net/projects/listadmin/
Listadmin er altså kresen ift input, og den blir ikke lenger utviklet aktivt, så for å kunne bruke listadmin må vi ha en av de (gamle) versjonene av Mailman som den fungerer mot.
I praksis vil det si Mailman 2.x, som fremdeles vedlikeholdes oppstrøms. Siste Mailman 2.X.X-version er 2.1.26 som kom ut 04 Februar 2018.
For min del kunne man gjerne betale utvikler av listadmin (som er norsk) for å oppgradere listadmin til å fungere mot nyeste versjon av Mailman. (Antar det vil bety Mailman 2.X ettersom Mailman 3 er veldig forskjellig -- men jeg er veldig åpen for å ta feil om det.)
Det er jeg som er prosjektleder og for tiden eneste bidragsyter for listadmin. Jeg kan ikke perl-programmering på det nivået som kreves for å fikse så det fungerer bedre mot alle Mailman-versjoner. Jeg tar gjerne i mot patcher og utviklere. :-)