Vuossárga 18. miessemánu 2009 12.59.09 skrev Axel Bojer :
Sjur Nørstebø Moshagen skrev:
Den 16. mai. 2009 kl. 18.58 skrev Jostein Hauge:
Jeg ville vel foreslå
Bokmål Nynorsk Britisk engels Tysk Fransk Spansk Italiensk
Jeg er ganske enig, men synes nok at samisk også bør være blant de utvalgte. (Hvis samisk ordbok finnes?)
Ja, det finst, og ja, samisk bør med. Ein kan lasta ned siste versjon frå http://www.divvun.no/ Ei pakke med både nord- og lulesamisk finn de på:
Den er nå lagt ut her: http://extensions.services.openoffice.org/project/sami_spellchecker (inneholder både nord- og lulesamisk)
Den fantes fra før her: http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Dictionaries#Sami (både nord- og lulesamisk, for 2.4.x versjoner av OpenOffice.org)
Den ville vel vært lettere å finne om noen la den ut sammen med de andre utvidelsene, altså på http://extensions.services.openoffice.org
Desse språka bør sjølvsagt vera med. Dersom OOo blir sein med meir enn 5-6 stavekontrollspråk, burde det vel vera nok å slå av språka? Dvs levert og installert, men ikkje aktive. Det er vel mogleg?
Vet ikke, skal prøve å finne det ut
mvh,