[Svenn Inge Ingebrigtsen]
Mitt poeng er at om man skriver følgende i en tekst: "I 1939 ble Potetmjølloven vedtatt....." så er det riktig, mens om man skriver: "I 1939 ble potetmjølloven vedtatt..... " så er det feil - fordi Potetmjølloven er et egennavn, og egennavn skrives med stor bokstav. (Ville selvfølgelig være ei bedre setning å skrive "Potetmjølloven ble vedtatt i 1939...", men da ville man uansett ha startet ei setning med ordet - og da ville man ha startet med stor bokstav... men jeg prøver å få frem et poeng her.. )
Konklusjonen jeg trekker av dette er at dokumentasjonen vår mangler litt når det gjelder egennavn. Det jeg har gjort for egennavn er å legge dem inn med 'CLASS: egennavn', for å markere at det er et navn, og dermed gjøre det enklere å velge om en vil ha det med i stavekontrollen eller ikke.
Vennlig hilsen,