Fredag 17. august 2007, skrev Karl Ove Hufthammer:
Kor lang var den helga? Med «vanlig» lengd, sjølv om du skreiv med fingrane på tastaturet fullstendig kontinuerlig, utan pausar, tenkepausar eller mat for eksempel 12 timar kvar dag, kan eg ikkje sjå at det ikkje vert fleire tekstar kvart minutt enn det som er menneskelig mulig.
Langhelgen gikk fra fredag til og med mandag, med 18 timers økter. En hel del tekster var fuzzy, og sålenge man ser de var på norsk, tok det ikke mange sekunders behandling. Det er dette jeg kaller "språkvask".
LItt matematikk viser at 15timer x 4dager x 60 minutter x 60 sek = 216000 sekunder. Behandler man en fuzzy streng hvert 5-6 sekund behandler man over 40.000 strenger. Der er velkjent for de som oversatte den gangen at det ble _mye_ språkvask mellom versjon 3.0 til 3.1, da fuzzy-behandlingen gikk veldig fort den helgen før vi fikk lastet opp 3.0-"oversettinger".
Eg skjønar ikkje korfor du skriv alt dette? Det er då ingen som har tatt til ordet for *ikkje* å omsetta ting. Tvert imot.
Jeg oppfattet deg anderledes.
I tillegg er det jo et spørsmål om hvor mye man klarer å oversette i frysperioden mellom strengfrys og utgivelse av 4.0 i oktober, pluss den "utvidede" frysperioden" som noen kaller gamma.
Beste hilsener
Knut Yrvin