Petter Reinholdtsen wrote:
[Axel Bojer]
Vi har på stavekontrollmøtene snakket litt luftig om å samle tjenestene på ett sted. Hvilket av alle stedene har vi mest kontroll over slik at det er enklest å gjøre endringer? Hva med svn på no.speling.org?
URL:http://alioth.debian.org/projects/spell-norwegian/ tilbyr ganske mye, og jeg mistenker at vi klarer oss fint med det som tilbys der.
(...)
alioth støtter så vidt jeg vet php og kan tilby SQL-database. Er det mer vi trenger til synonymsystemet?
Håper Espen kan svare på det :-)
Det kan kanskje forenkle administrasjonen )og rekrutteringen) om alle disse blir tilgjengelige fra et og samme sted. (Symbolske lenker, pekere og annet kan og bør nok da brukes for å ikke miste kontakten med de nettstedene vi har).
Mistenker at vi vil måtte bruke mer tid på administrasjon ved å forsøke å vedlikeholde egen maskin.
Godt mulig du har rett i dette :-)
Men hvilket sted er det mest naturlig å la synonymene ligge på? De andre ordlistene ligger jo hovedsaklig på no.speling.org, kanskje det ville vært mest naturlig? Men om det ikke støtter alt vi trenger, så går jo ikke det.
Hilsen Axel