mandag 29. juli 2002, 18:45, skrev Eivind Tagseth : | * Axel Bojer axelb@start.no [020729 13:52]: | > Hei! | > Jeg har flere tvilstilfeller; er det noen som vet hva dette betyr: | > | > «The index of the subrange if referring to a multiple range.» | > (Indeksen til underraden hvis det henvises til et flerområde.?) | | Det må vel være «delområdet» det skal stå? Og «multiområde»? «flerområde»? | «områdesett»? «kombinert område»? Tja, vet ikke helt jeg.
Delområde og flerområde er herved brukt.
| > Hva er «a multiple range»? Noe lignende forekommer i strengen: | > «The reference to a (multiple) range.» eller: | > «Returns the number of individual ranges that belong to a (multiple) | > range.» | | Returnerer antall individuelle områder som hører til et områdesett. ???
Kjøpes. Men skriver «gir» (og ikke «returnerer», det mener jeg er en uheldig oversettelse).
(...)
Axel