On Wed, 2 Jul 2003 22:30:42 +0200 Arne Christian Hårseth arnechaa@online.no wrote:
Det er ikke så lett å vise til noen ekvivalent i Windows-verdenen men for de som kjenner til Norton Commander (brukt i DOS) hadde den mange av de samme egenskapene som et skall i Unix.
Jeg vil mene at command.com er hvad der bedst kan beskrives som (en simpel) ekvivalent til skallen under Unix.
Norton Commander er (lissom Midnight Commander og andre kloner under Unix) ikke linjebaseret, men et fuldskærms program.
- Jonas