On Fri, 2005-06-17 at 13:35 +0200, Axel Bojer wrote:
fredag 17. juni 2005, 13:33, skrev Herman Robak:
Et hvert fagmiljø med respekt for seg selv har sin egen slang, som utenforstående _ikke_ forstår uten videre.
Og gjør med vilje seg selv mer uforståelig for andre ;-)
Med eller uten slang så vil fagspråket aldri være velegnet for de som ikke kjenner faget. Å lage nye metaforer som bare er begripelige for andre innen samme fag/kulturkrets er en utgammel syssel. God internhumor er bra for moralen.
Har man en offisiell sjargong-liste så har de som ønsker å lære stammespråket et sted å gå.