* Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2005-02-14 21:22:44 +0100]:
mandag 14. februar 2005, 20:49, skrev Eivind Tagseth:
- Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2005-02-14 20:39:47 +0100]:
Mitt forslag er altså: system bell systemvarsel audible bell lydsignal (systemlyd?) custom bell tilpasset/selvvalgt signal bell varsel, signal
Tror «varsel» kan bli brukt i alle tilfellene jeg, konsistent og beskrivende, og kan ikke blandes sammen med Unix-signaler.
Du mener: stryke alle oppføringer med (-)signal? Jeg synes det er kjekt å ha en litt kortere form å velge i i litt lengre tekster, dessuten synes jeg «lydvarsel» klinger litt rart, men lydsignal er velkjent [1]
«varsel» og «signal» er vel like lange? Men om du synes varsel klinger rart og signal er mest brukt, så er det jo bare å gå for signal. Syntes bare av en eller annen grunn «varsel» var finere... ;)
Eivind