* Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2005-06-17 11:54:14 +0200]:
Hei! Fikk et innfall i går; oversetter som jeg er liker jeg ikke ordet «flamewar», så jeg foreslår e-postkrangel. Dette passer godt inn i det norske ordsystemet, f.eks: e-postkrangling en lang/alvorlig e-postkrangel kranglefantene
Da kunne du vel like gjerne ha oversatt det med «krangel», og unnlatt å begrense det til e-post (det kan jo like gjerne være usenet, eller et web-forum som er mediet for krangelen). «Krangel» er jo selvsagt et utrolig mye mer kjedelig ord enn «flamewar» da.
Eivind