Måndag 10. september 2007 skreiv Axel Bojer:
Jeg vet ikke hvordan det er med overføring av strenger, men kde3-filene skal vel være overført til kde4 vil jeg tro?
Ja.
Har vi noen system for å overføre kde3-strenger framover ennå,
Nei.
eller må det gjøres manuelt?
Ja.
Jeg fant nettopp en del feil i noen filer (3) som jeg rettet i kde3-stable, men de rettelsene bør jo inn i kde4 også ...
Det må gjerast manuelt (eller i det minste halvmanuelt). Eg vil for øvrig anbefala deg å konsentrera om KDE 4 framover.
svn checkout svn+ssh://ola@svn.skolelinux.org/repos/skolelinux/trunk/i18n
gi *hele* mappa med også eldre filer og andre programmer enn KDE,
Det er å anbefala, då ein då kan bruka omsettingsdatabasefunksjonen i KBabel til å hjelpa til med omsettinga. Tekstar som vert brukt i andre program kan lett dukka opp i KDE òg.