Ok, nå har jeg prøvd å hente ned filene fra svn med kommandoen "svn checkout svn+ssh://bkv@svn.skolelinux.org/repos/skolelinux/i18n/kde4-trunk/nb/"
På spørsmål om passord oppgav jeg den passhordhash jeg sendte da jeg bad om å få svn-konto. Dette passordet ble ikke godtatt.(Jeg prøvde flere ganger).
Nå ser det ut til at systemet slett ikke godtar meg fordi det kutter forbindelsen uten å spørre om passord i det hele tatt.
Hva kan vi gjøre med dette?
Hilsen Bjørn Kvisli
* Bjørn Kvisli bjorn.kvisli@tele2.no [2007-09-09]:
Ok, nå har jeg prøvd å hente ned filene fra svn med kommandoen "svn checkout svn+ssh://bkv@svn.skolelinux.org/repos/skolelinux/i18n/kde4-trunk/nb/"
På spørsmål om passord oppgav jeg den passhordhash jeg sendte da jeg bad om å få svn-konto. Dette passordet ble ikke godtatt.(Jeg prøvde flere ganger).
Mulig jeg leser deg feil, men du skal oppgi passordet , ikke passhordhashen, når du logger inn.
Jeg vet ikke om IP-en din har blitt svartelistet - det må noen andre svare på. Det er uansett vanligvis bare for 24 timer.
Hans
Hans F. Nordhaug skrev:
- Bjørn Kvisli bjorn.kvisli@tele2.no [2007-09-09]:
Ok, nå har jeg prøvd å hente ned filene fra svn med kommandoen "svn checkout svn+ssh://bkv@svn.skolelinux.org/repos/skolelinux/i18n/kde4-trunk/nb/"
På spørsmål om passord oppgav jeg den passhordhash jeg sendte da jeg bad om å få svn-konto. Dette passordet ble ikke godtatt.(Jeg prøvde flere ganger).
Mulig jeg leser deg feil, men du skal oppgi passordet , ikke passhordhashen, når du logger inn.
Jeg vet ikke om IP-en din har blitt svartelistet - det må noen andre svare på. Det er uansett vanligvis bare for 24 timer.
Det er kanskje viktig å presisere at du, når du laster ned svn første gang, må oppgi samme passord *tre* ganger på rad, du blir altså spurt om igjen og om igjen (tre ganger) før nedlastinga starter om det samme. Og den kan ta ganske lang tid, men du bør se en rekke meldinger sprute over skjermen når alt er i gang :-)
Jeg vet ikke hvordan det er med overføring av strenger, men kde3-filene skal vel være overført til kde4 vil jeg tro?
Har vi noen system for å overføre kde3-strenger framover ennå, eller må det gjøres manuelt? Jeg fant nettopp en del feil i noen filer (3) som jeg rettet i kde3-stable, men de rettelsene bør jo inn i kde4 også ...
Ellers vil
svn checkout svn+ssh://ola@svn.skolelinux.org/repos/skolelinux/trunk/i18n
gi *hele* mappa med også eldre filer og andre programmer enn KDE, du kan da heller slette noe om du har dårlig plass? Det hele vil ta kanskje 2--3 GB ...
Håper det hjelper :-)
Mvh Axel
On man, 2007-09-10 at 06:14 +0200, Axel Bojer wrote:
Ellers vil
svn checkout svn+ssh://ola@svn.skolelinux.org/repos/skolelinux/trunk/i18n
gi *hele* mappa med også eldre filer og andre programmer enn KDE, du kan da heller slette noe om du har dårlig plass? Det hele vil ta kanskje 2--3 GB ...
...trunk/i18n/kde4-trunk ga meg nb, nn, se og templates - må jo ha med templates for at kbabel skal virke skikkelig, tror jeg, og så er det veldig bra å ha nn ved siden av å sammenlikne med.
Håper det hjelper :-)
Helt sikkert - du forklarte i alle fall nøyaktig hvorfor jeg også hadde vansker med å komme inn på svn.skolelinux.no :-)
mvh Bjørn
Måndag 10. september 2007 skreiv Bjørn Steensrud:
...trunk/i18n/kde4-trunk ga meg nb, nn, se og templates - må jo ha med templates for at kbabel skal virke skikkelig, tror jeg,
Nei, templates er berre nyttig ved bruk av kataloghandsamaren i KBabel, og då berre for nye program som ikkje har eksisterande omsettingsfiler. Ved omlegging til KDE 4, la eg til omsettingsfiler for alle programma som hadde malfiler, so det er ikkje so nøye å ha «templates» lasta ned lenger.
On man, 2007-09-10 at 18:52 +0200, Karl Ove Hufthammer wrote:
Nei, templates er berre nyttig ved bruk av kataloghandsamaren i KBabel, og då berre for nye program som ikkje har eksisterande omsettingsfiler. Ved omlegging til KDE 4, la eg til omsettingsfiler for alle programma som hadde malfiler, so det er ikkje so nøye å ha «templates» lasta ned lenger.
Ah - OK. Jeg foretrekker å bruke katalogbehandleren, jeg, for den gir god oversikt over status for de forskjellige filene. Så er jeg i gang igjen, da -
Bjørn S.
Måndag 10. september 2007 skreiv Axel Bojer:
Jeg vet ikke hvordan det er med overføring av strenger, men kde3-filene skal vel være overført til kde4 vil jeg tro?
Ja.
Har vi noen system for å overføre kde3-strenger framover ennå,
Nei.
eller må det gjøres manuelt?
Ja.
Jeg fant nettopp en del feil i noen filer (3) som jeg rettet i kde3-stable, men de rettelsene bør jo inn i kde4 også ...
Det må gjerast manuelt (eller i det minste halvmanuelt). Eg vil for øvrig anbefala deg å konsentrera om KDE 4 framover.
svn checkout svn+ssh://ola@svn.skolelinux.org/repos/skolelinux/trunk/i18n
gi *hele* mappa med også eldre filer og andre programmer enn KDE,
Det er å anbefala, då ein då kan bruka omsettingsdatabasefunksjonen i KBabel til å hjelpa til med omsettinga. Tekstar som vert brukt i andre program kan lett dukka opp i KDE òg.
Søndag 09 september 2007 22:11, skrev Hans F. Nordhaug:
- Bjørn Kvisli bjorn.kvisli@tele2.no [2007-09-09]:
Ok, nå har jeg prøvd å hente ned filene fra svn med kommandoen "svn checkout svn+ssh://bkv@svn.skolelinux.org/repos/skolelinux/i18n/kde4-trunk/nb/"
På spørsmål om passord oppgav jeg den passhordhash jeg sendte da jeg bad om å få svn-konto. Dette passordet ble ikke godtatt.(Jeg prøvde flere ganger).
Mulig jeg leser deg feil, men du skal oppgi passordet , ikke passhordhashen, når du logger inn.
Takk, jeg vet ikke helt hva jeg tenkte på. Jeg er visst fremdeles utestengt med meldingen : ssh_exchange_identification: Connection closed by remote host svn: Connection closed unexpectedly.
Jeg får prøve igjen senere. -Bjørn
Jeg vet ikke om IP-en din har blitt svartelistet - det må noen andre svare på. Det er uansett vanligvis bare for 24 timer.
Hans
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no