Kolbjørn Stuestøl skrev:
Ferdig liste?
Nesten :-P
(...)
- Marker etter farge - Vel område etter farge
Blir rart med blanding av marker og velg, bør være velg bege steder, som du -- såvidt jeg forstår -- foreslår nederst.
- Saks - Vel former frå biletet
Er dette hva originalen sier? Er det ikke mer naturlig med «Klipp ut» hvis man skal ha en saks (og avvike fra mønsteret med valg/utvalg her?)
(...)
- Fyll - Fyll med ein farge eller eit mønsterelement
Hvorfor -element? Holder det ikke med: «Fyll med ein farge eller eit mønster»?
(...)
- Klon - Teikna ved å kopiere eit mønsterelement eller eit biletområde
Ditto (stryk -element)
(...)
- Gni ut - Smør ut fargane i biletet
smudge gni utover sier Fellesordlista, ja. Smør ut bør erstattes med «Gni ut», så det blir det samme begge steder :-)
(...)
Verktøynamn - Hjelpetekst (markering)
- Rektangelmarkering - Vel rektangulære område
- Ellipsemarkering - Vel elliptiske eller runde område
- Frihandsmarkering - Vel område på frihand
Her er det kanskje greit å blande markering og utvalg, da det ellers kan høres ut som om man velger en av flere rektangler e.l.
- Tryllestav - Vel nærliggande område
- Marker etter farge - Vel område etter farge
- .
- Flytt - Flytt lag, markeringar og hjelpelinjer
- .
- Roter - Roter laget eller markeringa
- Skaler - Forstørr eller forminsk laget eller markeringa
- Forskyv - Forskyv laget eller markeringa
- Perspektiv - Endre perspektiv for lag eller markering
- Spegelvend - Spegelvend laget eller markeringa
Vi er vel eigentleg samde om å kalla verktøya 1 - 5 for «utvalsvektøy»,
Jeg synes det er bedre iallfall :-)
eller er vi ikkje? Har igjen prøvd ut lista på 15 - 20 personar. Dersom denne undersøkinga hadde vore representativ (noe ho ikkje er!), ser det ut til at folk som driv med opplysning, dvs. pedagogar, journalistar o.l. helst vil bruke «markering» med «vel» i hjelpetekstane (nedste lista), medan andre heller til «utval» (øvste lista). Argumenta for begge syna var svært mykje dei same som vi har sett i dette forumet. Resten av lista var det nær 100% semje om. Skal vi bare hoppe i det og velje det øvste forslaget, eller har vi gløymd noen språklege eller andre argument for å bruke markering/utval?
Som før nevnt synes jeg «Utvalg» er best, også fordi man får det samme begge ganger og ikke to ulike ord for det samme.
Mvh Axel