--- Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org skrev:
Eg ser ingen som helst grunn til (og mange mot) å bruka eit anna ord.
Ikke jeg heller, i denne sammenhengen. Innarbeidete uttrykk som er tilnærmet like på bokmål og nynorsk er langt å foretrekke (samnorsk er en god ide ;-).
"Betrodd" er muligens noget avfeldig, og i ferd med å byttes ut, selv om jeg ellers har full *tiltro* til den jobben passivforstavelsen gjør i ord som "beglodd", "behandlet", "befridd", "beriket", "befruktet" osv. (Forøvrig utgjør som sagt "lit, tillit, pålitelig" en ypperlig serie, IMHO :-)
K
______________________________________________________ Få den nye Yahoo! Messenger på http://no.messenger.yahoo.com/ Nye ikoner og bakgrunner, webkamera med superkvalitet og dobbelt så morsom