Jeg har lurt på dette selv et par ganger og jeg lurer egentlig fortsatt.
Axel Bojer wrote:
Lurer jeg på om det skal være som over, altså at man manuelt må sette inn en tredje k? Det er iallfall slik det staves (enten musikkjenner eller musikk-kjenner).
Etter å ha sett i den danske ordlisten så ser det ut til at begge deler forekommer, men det er er likevel svært få tilfeller av typen /xx=x/.
Et eksempel jeg fant på innsetting av tredje bokstav: COMPOSITE-WORD: stress=situation
Hilsen Espen Talberg