Rune Nakim wrote: (...)
Siden jeg har litt mye annet å holde på med for tiden så hadde det vært fint å ha en konkret oppgave jeg kan begynne med, så kom med det! :-)
Vi har en prioriteringsliste (som kanskje kan trenge litt oppjustering, da KDE4 ikke har de samme mappene som KDE3) som ligger her: http://wiki.skolelinux.no/Bidra/OversettelsesPrioritering
Hovedregel er dog at du velger et program du er fortrolig med, slik at du ikke havner helt på glattisen :-) -- Eventuelt kan du velge et program du vil gjøre deg kjent med, prøve det litt og så gå i gang.
De fleste KDE4-programmene finnes også i KDE 3, det er også mulig å installere kde4 ved siden av KDE 3 og så bytte, skjønt KDE 4 er brukandes nok, så er den nikke kommet like langt når det gjelder alskens funksjoner, men ikke alle plages av det :-) En annen mulighet er å bruke en Live-cd og/eller virtualisering: http://home.kde.org/~binner/kde-four-live/
Da slipper du å endre noe som helst, men om du ikke har en sterk maskin og/eller to maskiner må du nok først se/prøve/teste og så oversette ...
For å se dine oversettelser i bruk, se her: http://wiki.skolelinux.no/Bidra/Oversetting
Ofte er det også (mange) andre som har oversatt fila. Det er da en god regel å bla i strengene slik at terminologien ikke spriker -- og for å hente inspirasjon.
Hilsen Axel