Kjetil Torgrim Homme wrote:
On Sat, 2007-11-03 at 03:00 +0100, Axel Bojer wrote:
Jeg har selv en e-postadresse som det så å si aldri renner inn søppelpost på, og jeg har heller ikke lagt den ut noe sted eller brukt den til e-postlister, bare til personlig e-post.
kontekst her var at ei e-postadresse brukt *inne i* ei .po-fil vart offentleggjort. hadde det vore snakk om ei e-postadresse som ikkje ligg ute til fri nedlasting i utgangspunktet, hadde saka vore ei heilt anna.
Det *er* snakk om e-postadresser som ikke ligger ute allerede, jfr. min kommentar om at man kan sende fra feil e-postadresse, eller personer kan skrive inn til lista uten å ville ha e-postadressen sin offentliggjort.
Jeg snakket ikke først og fremst om de e-postadressene som ligger inne i po-filene, de kan jeg da rette selv og melde inn en ny versjon med en annen adresse. (eller endre oppsettet i Kbabel slik at jeg maskerer e-postadressene, forresten kanskje ikke så dumt, men selvsagt litt vel sent om man alt har brukt denne adressen i commit-meldinger noen år :-)
Det som ligger i po-fila havner i svn commit sammen med toppteksten, det var sikkert det du mente?
Det jeg mener er e-postarkivene på nettet over alt som går til f.eks. i18n-no A lister ping uio no de ligger i et eget arkiv, og der burde vel både avsender adresse og mottakeradresse kunne maskeres, a la det jeg gjorde rett ovenfor?
Hilsen Axel