On to., 2008-06-26 at 21:25 +0200, Karl Ove Hufthammer wrote:
Tysdag 17. juni 2008 skreiv Kent Dahl:
Jeg så denne epostlisten nevnt på http://wiki.laptop.org/go/Norwegian_PO og lurer derfor på om det er noe pågående arbeid for å oversette OLPC sitt UI (Sugar) og kjerneapplikasjonene til norsk?
Eg kjenner ikkje til noko slikt arbeid. Men om nokon skulle starta det, er dette rett lista for koordinering og diskusjon.
Kjekt å høre. Jeg vurderer iallefall å starte opp oversetting av OLPC' - XO - Core - XO - Bundled - Terminology https://dev.laptop.org/translate/projects/
Jeg tenker primært til bokmål (no_nb), da jeg er ikke spesielt stø i nynorsk. Men jeg ville gjerne sett at det også kom i gang. (De to OLPC XO laptopene jeg fikk tak i har gått til to barn som får nynorsk som hovedmål på skolen.)
Så si ifra dersom noen er interessert i å bli med, så starter jeg de administrative sidene av det. http://wiki.laptop.org/go/Localization http://wiki.laptop.org/go/Pootle#Sign-up
Jeg ser at svensk og dansk er i gang, men med andre fokusområder og mål: https://dev.laptop.org/translate/sv/ https://dev.laptop.org/translate/da/
mvh,