On Thu, Jul 03, 2003 at 05:34:15PM +0200, Axel Bojer wrote:
Endret «Context menue» til oppsprettsmenu og hurtigmeny. Begge er egentlig OK. I OOo har vi brukt oppsprettsmeny. «Kontekstmeny» og -den litt bedre- «omgivelsesmeny» -som er det kontekstmeny blir på godt norsk- strøk jeg ut da det ellers blir altfor mange valg å forholde seg til. Vi hadde en diskusjon på oppspretts/sprettopp ifjor. Vi kan godt legge inn sprettopp om det er noen ivrige forkjempere som mener det heller bør brukes.
Gjaldt ikke forrige diskusjon oversettelse av popupmenu? Eller roter jeg fælt? Context menu sier jo at denne menyen er knyttet til innholdet du leser nå, eller området du står på. Ikke det at jeg har noen bedre forslag. Sammenhengsmeny blir litt tungvindt.
Eivind