Petter Reinholdtsen skrev:
[Axel Bojer]
Men da skjønner jeg enda mindre. Hvis ordet er registrert som et nynorskord hvorfor havner det da i bokmålsordlista?
Det virker som om du tar utgangspunkt i at ord enten er bokmåls- eller nynorskord. Det er ikke tilfelle. I dette konkrete tilfellet er 'eg' markert som både nynorskord ('*'), og som bokmålsord ('21 B').
Ah, ok. Da forstår jeg :-)
Men det hjalp ikke, ordet blir fortsatt godkjent. Må man endre noe i nn-NO.aff også?
Er det mulig at nb_NO.dic brukes til å generere en binærfil som må lages på nytt?
Nei, jeg tror ikke det. Jeg forsøkte, som en test, å endre navnet på nb_NO.dic til noe annet, så OOo ikke skulle finne den, og etter en omstart fant heller ikke OOo noen norsk ordliste da og kunne ikke sjekke noen norske ord. Mulig jeg har oversett noe elementært, men kan ikke se hva.
Det skal ikke være nødvendig å endre på aff-filene. De inneholder kun informasjon om bøyningsregler, dvs. i denne sammenhengen hva /C betyr.
Ok.
«må ' 21 B' fjernes fra oppføringen i norsk.word.» er vel for neste pakke, og rett måte for fremtiden, men det jeg prøver på er å endre en installert pakke, bare for å teste litt, det blir vel noe annet ...
Ja.
Mulig jeg tester det seinere :-)
Mvh Axel