On Mon, 8 Jun 2020, Petter Reinholdtsen wrote:
Tenker Ole-Erik for forklare hvordan han har kommet frem til sine forslag. Når det er sagt, så ser jeg at for "dashboard" kan en godt bruke både skjermbilde og grensesnitt i ulike sammenhenger. Det er et engelsk ord som sjeldent kan oversettes en-til-en i tekstene jeg har sett, i hvert fall. For "deploy" bruker jeg av og til "rulle ut", som i "deploy new version" -> "rull ut ny versjon". La inn "rulle ut" i forslaget, slik at begge er med.
Hvorfor ikke bare bruke "utplassere" for deploy?
Ser ikke at vi vinner noe med all denne rullingen. :)
Thomas