su 12 aug 2001 17:37:49, Herman Robak hermanr@student.matnat.uio.no:
Har noen et godt forslag til hva vi bør kalle en "daemon"? Jeg har på følelsen at "demon" ikke helt er tingen...
Det er kanskje eit litt uheldig ord. Sjå f.eks. <URL: http://www.geocities.com/ResearchTriangle/Node/4081/ > (ja, eg veit det er ein parodi!).
Elles finn de forklaringa av ordet på <URL: http://www.sra.co.jp/people/katsu/doc/jargon/daemon.html >.