Vi bør uansett ha et domene, men kanskje litt tidlig å tenke på den biten nå. Kanskje greit med både en betegnelse og noe å rulle ut først. Hans, bare ikke mist jobben eller gå personlig konkurs i mellomtida ;-) 24. feb. 2014 15:18 skrev "Hans F. Nordhaug" Hans.F.Nordhaug@himolde.no følgende:
- Petter Reinholdtsen pere@hungry.com [2014-02-24]:
[Gisle Hannemyr]
Første skritt er vel å identifisere de partene som kan være interessert i en slik felles løsning. Så langt har jeg registrert følgende:
- i18n-no@lister.ping.uio.no [hvem er kontaktperson?]
- SkoleLinux [hvem er kontaktperson?]
- Creative Commons Norge, Kontaktperson: Gisle Hannemyr.
Jeg tror ideen om at Skolelinux er en part her er basert på en misforståelse. [...]
[KUTT]
Slik jeg ser det er dermed ideen om at i18n.skolelinux.no hører til merkevaren skolelinux en misforståelse, [...]
[KUTT]
Men det er altfor lett å misforstå, nettopp pga domenenavnet i18n.skolelinux.no Når jeg tenker på det så begår Gisle/CC-folket den samme "feilen" ved å legge en eventuell ny løsning under creativecommons.no Jeg foreslår, hvis den nye løsningen slår an i den norske oversettermiljøet, at vi kjøper et mer generelt domenenavn hvor løsningen kan ligge. Jeg kan betale for de 10 første årene ;-)
Hans
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no