Hei alle.
Ønsker bare å nevne at Petter har helt rett i at det for en del oversettere, er mye bedre å bruke web-verktøyene de nå bruker. Det ble krevende å lære de konfliktløsning i svn eller git. Hele prosessen stopper opp. Med oversetting i et web-verktøy, så har det hele gått meget bra, og de er meget produktive.
Derfor blir nok litt av diskusjonen litt om verktøy. Samtidig er det jo ikke noen praktisk forskjell om man heller laster opp direkte til KDE, som etter hva jeg forstår kanskje har beholdt svn på oversettelser? KDE-prosjektet gir konto til alle som spør, da de har veldig lite problemer med tull i prosjektet. (Det er et eksempel i historien på tull jeg ha rhørt om, hvor en person har mistet kontoen. Dette etter å ha lagt inn USA-patriotisk bilde og meldinger i hjelpeteksten til fordel for krigen i Irak. Han ble vennlig henstilt å fjerne bilde og tekst. Han nektet, og vips mistet han tilganger. Så rullet man tilbake til versjonen uten Irak-krig-propaganda. Den type politikk får man drive andre steder.).
Beste hilsener
Knut Yrvin
--
mob: + 47 934 79 561