tirsdag 30 juli 2002, 00:19, skrev Arne Christian Hårseth:
Jeg fikk ingen tilbakemelding på mitt forslag om "demon"?
At ordet 'nisse' høres rart ut betyr ikke at forslaget sier noe om intelligensnivået til lærerne, like lite som ordet 'demon' beskriver hva vi skulle mene om lærere.
Argumentet for å bruke nisse framfor demon er at ordet er positivt og det uttrykker hva slags type program man snakker om. Demoner i norsk betydning gjør betydelig ugang. Dette er i motsetning til det engelske begrepet der 'deamon' også har en positiv klang (a person who is part mortal and part god, One's genius; a tutelary spirit or internal voice; as, the demon of Socrates. [Often written d[ae]mon.]).
:-) Knut