[Karl Ove Hufthammer]
Ispell er vel ut og det er aspell som gjeld?
Det varierer vel etter hvem du spør. Uansett genereres både ispell- og aspell-ordlistene ut fra samme datagrunnlag, så det har for ordlistene sin del ingenting å si.
For nynorsk bør du bruka den offisielle nynorsknormalen. Her har dei eksisterande ordlistene feil, då det er er fleire former som ikkje vert godtatt.
Har du den fritt tilgjengelig på elektronisk format?
Dessutan er ikkje ei *ordliste* (liste med ord) eit serlig godt utgangspunkt for ein stavekontroll. Det vert ein naiv og dårlig stavekontroll.
Datagrunnlaget som brukes for å generere ispell-, aspell- og myspell-ordlistene inneholder da mer enn bare ordene. Jeg forstår derfor ikke helt hva du vil fram til med din kommentar. Hva er det med det som ligger tilgjengelig på URL:https://alioth.debian.org/projects/spell-norwegian/ som du mener er galt? Har du noe forslag til forbedring?
Skal jeg legge deg til som utvikler på ordliste-prosjektet?