Den 01.11.07 skrev Axel Bojer axelb@skolelinux.no følgende:
Jeg for min del har ingenting imot det, og synes det er et helt greit valg.
Eg har heller ingenting imot «papirkorg». Det passar fint inn i skrivebordsmetaforen.
Det bør dessuten være ganske innarbeidet. Jeg mener å huske at det er hva Windows bruker også, og en test bekrefter det:
-- «papirkurv windows» ga 23 500 treff på google.no, 10 500 på norske sider -- «papirkurv linux» ga 1 010 treff, 625 på norske sider
Mac brukar òg «papirkurv», så dette er ei av dei mest utbreidde termane me har. Eg ser ingen gode grunnar til å finna på noko anna.
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes