søndag 19. juni 2005, 20:31, skrev Eivind Tagseth: (...)
Setninger: Changing the zoom to the user defined zoom value of {0}%.
«Endrer forstørrelsesfaktor til den brukerdefinerte verdien {0}%.»
Eller: Endrer skaleringen (visningen?) til den selvvalgte verdien {0}%.
Forresten er vel «selvvalgt/brukervalg» overflødig her, da du blir spurt om å velge, ergo må også resultatet bli selvvalgt/brukervalgt. (Det er ofte lurt å forkorte litt :-)
Print zoom factor (0.0 - 2.0)
«Forstørrelsesfaktor for utskrift (0,0 - 2,0)»
Eller: Utskriftsstørelse (0,0 - 2,0)
Ellers anbefaler jeg alle som er nye som oversettere av fri programvare å se på: http://www.skolelinux.org/no/contribute/translation Der finner du innføringer, dataordliste, retningslinjer o.l.
Mvh Axel