On 26.07.2018 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
Det opplagte og selvforklarende navnet er "logo-tasten".
"Windows-tasten" er for snevert - som kjent kan man kjøpe klistrelapper for å bytte ut windowslogen med en annen logo. Og selv om navnene "super" og "meta" ble brukt på MIT på 1970-tallet (aldri med "-key" som suffix) viser det til taster på et tastaturutlegg som ikke lenger eksisterer (tviler dessuten på at "super" og "meta" blir forstått av andre enn folk med røtter i 1970-tallets hacker-kultur).