Karl Ove Hufthammer wrote:
Espen Talberg:
Fra min egen begrensede erfaring med begge så synes jeg at Kbabel er noe omstendelig. Den tvinger meg dessuten til å skrive like strenger om og om igjen. Lokalize forenkler arbeidet veldig mye ved å presentere lignende strenger,
Det gjer då KBabel òg? KBabel har omfattande støtte for omsettingsminne (på dei fleste måtar betre enn støtta i Lokalize).
Der virker som om det er noe som har gått meg hus forbi her. Til eget forsvar så vil jeg nevne at Kbabel har et stort tall innstillinger, menyer og valg, som kanskje gjør programmet litt unødvendig komplisert å sette opp til å begynne med.
og lar meg enkelt teste disse strengene,
Teste? Korleis?
Tenkte på hurtigtastene Ctrl-1, Ctrl-2 osv. Da kan jeg se strengene og teste om de høres ut som gode norske setninger. Noen norsklærere ville nok kalt teste for «å smake på ordene».
Hilsen Espen Talberg