[Sigmund Hansen]
Grunnen til at Språkrådet har valgt denne lisensen er svært enkel: Det er lisensen som brukes av Wikimedia (deriblant Wiktionary). For at innholdet i Termwikien skal kunne brukes i Wiktionary, MÅ den ha denne lisensen.
Det høres ut som en misforståelse. Jeg er f.es. overbevist om at Språkrådets wiki kunne brukt PDDL, <URL: http://www.opendatacommons.org/licenses/pddl/%3E, og fortsatt vært kompatibel med Wiktionary. Det samme gjelder flere andre lisenser. Hvem er det som har fortalt Språkrådet at de må velge CC BY-NC-SA? Er anbefalingen fra vedkommende dokumentert og publisert på nett?
Vennlig hilsen,