On Fri, 9 Aug 2002, Axel Bojer wrote:
fredag 9. august 2002, 13:17, skrev Karl Ove Hufthammer : | Bjørn Steensrud bjorn@powertech.no skreiv i innlegget | news:Pine.LNX.4.44.0208082132410.29044-100000@localhost.localdoma | | in: | > Jeg tror de som har hatt matte kan få litt trøbbel med «invers | > tangens» - men teknisk sett er det jo riktig. | | Ein har (har eg inntrykk av) i nyare tid gått over frå dei eldre | omgrepa som «arcus tangens» og «cosinus hyperbolicus» til «invers | tangens» og «hyperbolsk cosinus» i norsk og til dels internasjonal | matematikkterminologi. Dette synest eg er steg i rett retning.
Jeg også, for nå slipper jeg å rette dette i Kspread ... :-D
Axel
Jeg bøyer meg :-) Ting endrer seg, og det er veeeldig lenge siden jeg gikk på skolen. Dengang lærte vi oksyd, nå heter det oksid - visst? -1 Skrives det ikke også tan (x) i stedet for atan(x) nå? Bortsett fra i regneark, da :-)
Bjørn