On Thu, 29 Aug 2024, Hans Fredrik Nordhaug wrote:
tor. 29. aug. 2024 kl. 12:52 skrev Petter Reinholdtsen pere@hungry.com:
Jeg ser fra <URL: https://l10n-no.gitlab.io/l10n-no-dok/nb/Fellesordl.eng-no.html%3E at en for repository foreslår arkiv og kodelager. Dette ble diskutert på #nuug i dag. Der jeg selv bruker jeg 'depot', som i pakkedepot og gitdepot, var det en annen som fortalte at han brukte 'brønn' om det samme. Bør disse variantene inn i ordlisten? Bør dette standardiseres mer?
Jeg observerer at flere andre også bruker depot f.eks. Karl Ove, men jeg foretrekker fortsatt variantene med lager. Likevel så kan vi nok legge til depot, men brønn synes jeg ikke er noe godt ord.
Enig -- depot er fint å legge til.
Brønn er dårlig, og kan vel også bety noe annet (et "sort hull" når nettleser e l står og spinner og jobber med noe som hverken blir ferdig eller klarer å avbryte seg selv).
Thomas