On Tue, Oct 23, 2001 at 10:46:49PM +0200, Herman Robak wrote:
Allerede i den første meldingen i dbootstrap.po ser jeg at rå, utygget Debian ikke er direkte skreddersydd for grunnskolelærere:
«Your swap partition has not been set up.\n Before you begin installation, you must first partition your disk, and then initialize and mount your root filesystem, and initialize a swap partition.\n Please use the main menu to complete any of those steps that you have not done, and then use the main menu to return to this step.»
Vi kan ikke la det begynne sånn. Å oversette dette som det står er temmelig fruktesløst med den målgruppen vi har.
Problemet er at vi ska ha en nem måte å lage partisjonering på. Jeg vet ikke om debian har et slik verktøy. Mandrake har det. Kanskje vi kan kopiere det fra Mandrake? Kanskje har RedHat det også. Det finnes også et gnu program parted, som kanske kan klare det.
Hilsen keld