onsdag 7. august 2002, 12:31, skrev Karl Ove Hufthammer : | Arne Christian Hårseth arnechaa@online.no skreiv i innlegget | | news:007801c23d88$c883c280$660010ac@corp.telenor.no: | > Jeg tror kanskje det er best å bruke "rubin" og så heller | > forklare det i hjelptekster. | | Eg føretrekker «ruby» framføre «rubin» (me har ingen rubin- | skriftgrad på norsk). Men det beste hadde vore eit heilt anna ord.
Vi synes forøvrig «overtekst» høres fint ut. (Karl-Ove, du mente det også kan stå på siden?)
Både «ruby» og «furigana» er nok fremmed for folk flest. Men skulle vi valgt mellom disse to, så synes vi «furigana» kommer bedre ut av det. (Et ord sim finnes på norsk, ikke et vi bare importerer akkurat nå).
Axel