[Keld Jørn Simonsen]
Jeg mener det er feil. Jeg mener vi skal følge NTS offisielle regler for POSIX for norsk, når vi lager Linux-localer. Linux-localer er mye tett relaterte til POSIX, de er bakut kompatible.
Jeg oppfatter det slik at Norsk Standardiseringforbund og Språkrådet er enige i å bruke mellomrom mellom grupper på tre siffer, mens du forteller at NTS er uenige med disse og mener det på norsk ikke bør være tallgrupper med mellomrom mellom seg.
Det framgår ikke av URL:http://std.dkuug.dk/cultreg/registrations/narrative/nb_NO,_4.5 hvem i NTS som skrev dokumentet. Vet du hvem som forfattet det, og hvem som var med på å lage det?
Hvis vi vil ha endret tusenskilletegn så det blir brukt i localet, så mener jeg den rette vei fram er å få endret NTS' spesifikasjoner.
Det er jeg enig i. Da må vi finne ut hvordan. Jeg aner ikke hvordan dette virker. Mens vi venter på at dette blir gjort, så foreslår jeg at vi bruker språkrådet som kilde når vi ber om å få endret localet i glibc. Jeg har funnet tilsvarende formattering av tall i statsbudsjettet, så vi har gode referanser å vise til. :)