Wednesday 12 April 2006 12:39, skrev Axel Bojer:
Birger Kollstrand skrev:
Wednesday 12 April 2006 11:18, skrev Axel Bojer:
Fra spreadkde.org er det også en liste over oversettere som skal få slike nyheter litt tidligere slik at de kan være klare og oversatt til så mange språk som mulig på slipp datoen. http://www.spreadkde.org/handbook/release_promotion/translations
Jeg synes vi kan skrive denne e-postlista inn på lista om ingen er uenige. Jeg synes også at den som oversetter bør sende forslaget hit (som lenke heller i ferdig versjon) slik at andre kan gi innspill før det sendes :-)
Det er ikke sikkert det er så bra Axel. Grunnen er at oversetterene til disse store slippene får pressemeldingen ca. en uke før den offisielle datoen.
Legges dette direkte ut på en åpen mailingliste er det i praksis offentlig med en gang.
KDE ønsker en felles slipp av disse nyhetene på en release dato. Ta en kikk på kde-promo mailing listen: http://lists.kde.org/?l=kde-promo&m=114414566008307&w=2
cu / birger....
Jeg ser poenget, det vil jo dukke opp her: https://lister.ping.uio.no/pipermail/lister.ping.uio.no/i18n-no/
Men alternativet er at det stopper på at den personen som får pressemeldinga ikke er til stede, ikke har tid e.l. Det burde være en mulighet for å legge det ut uten at det er offentlig tilgjengelig, kanskje på en side der man må logge seg inn? Og så sender man bare en lenke til denne lista så blir det opp til hver og en å logge seg inn? Eller at flere melder seg på, men da risikerer vi dobbeltarbeide. Hvor mange pressemeldinger er det snakk om? Hvor ofte?
Dett er for de større KDE koorinerte relasene. Jeg vet ikke hvor mange en kan regne med i løpet av et år, jeg skal sjekke med promo. De kan sikkert også svare på om vi kan bruke en lukket epost liste til å håndtere dette.
PS: Vennligst svar til lista og ikke til meg personlig, så alle kan ta del i debatten :-)
Ooops... Ikke meningen. Sorry. Det er litt kaos i eposten min for tiden. Min leverandør driver å bytter domenenavn. Først var det ella, så los og nå er kundene solgt til NextGenTel...... Så nå tenkte jeg å mflytte over til googlemail :-)
cu / biger....