Birger Kollstrand skrev:
Wednesday 12 April 2006 11:18, skrev Axel Bojer:
Fra spreadkde.org er det også en liste over oversettere som skal få slike nyheter litt tidligere slik at de kan være klare og oversatt til så mange språk som mulig på slipp datoen. http://www.spreadkde.org/handbook/release_promotion/translations
Jeg synes vi kan skrive denne e-postlista inn på lista om ingen er uenige. Jeg synes også at den som oversetter bør sende forslaget hit (som lenke heller i ferdig versjon) slik at andre kan gi innspill før det sendes :-)
Det er ikke sikkert det er så bra Axel. Grunnen er at oversetterene til disse store slippene får pressemeldingen ca. en uke før den offisielle datoen.
Legges dette direkte ut på en åpen mailingliste er det i praksis offentlig med en gang.
KDE ønsker en felles slipp av disse nyhetene på en release dato. Ta en kikk på kde-promo mailing listen: http://lists.kde.org/?l=kde-promo&m=114414566008307&w=2
cu / birger....
Jeg ser poenget, det vil jo dukke opp her: https://lister.ping.uio.no/pipermail/lister.ping.uio.no/i18n-no/
Men alternativet er at det stopper på at den personen som får pressemeldinga ikke er til stede, ikke har tid e.l. Det burde være en mulighet for å legge det ut uten at det er offentlig tilgjengelig, kanskje på en side der man må logge seg inn? Og så sender man bare en lenke til denne lista så blir det opp til hver og en å logge seg inn? Eller at flere melder seg på, men da risikerer vi dobbeltarbeide. Hvor mange pressemeldinger er det snakk om? Hvor ofte?
PS: Vennligst svar til lista og ikke til meg personlig, så alle kan ta del i debatten :-)
-Axel
Wednesday 12 April 2006 12:39, skrev Axel Bojer:
Birger Kollstrand skrev:
Wednesday 12 April 2006 11:18, skrev Axel Bojer:
Fra spreadkde.org er det også en liste over oversettere som skal få slike nyheter litt tidligere slik at de kan være klare og oversatt til så mange språk som mulig på slipp datoen. http://www.spreadkde.org/handbook/release_promotion/translations
Jeg synes vi kan skrive denne e-postlista inn på lista om ingen er uenige. Jeg synes også at den som oversetter bør sende forslaget hit (som lenke heller i ferdig versjon) slik at andre kan gi innspill før det sendes :-)
Det er ikke sikkert det er så bra Axel. Grunnen er at oversetterene til disse store slippene får pressemeldingen ca. en uke før den offisielle datoen.
Legges dette direkte ut på en åpen mailingliste er det i praksis offentlig med en gang.
KDE ønsker en felles slipp av disse nyhetene på en release dato. Ta en kikk på kde-promo mailing listen: http://lists.kde.org/?l=kde-promo&m=114414566008307&w=2
cu / birger....
Jeg ser poenget, det vil jo dukke opp her: https://lister.ping.uio.no/pipermail/lister.ping.uio.no/i18n-no/
Men alternativet er at det stopper på at den personen som får pressemeldinga ikke er til stede, ikke har tid e.l. Det burde være en mulighet for å legge det ut uten at det er offentlig tilgjengelig, kanskje på en side der man må logge seg inn? Og så sender man bare en lenke til denne lista så blir det opp til hver og en å logge seg inn? Eller at flere melder seg på, men da risikerer vi dobbeltarbeide. Hvor mange pressemeldinger er det snakk om? Hvor ofte?
Dett er for de større KDE koorinerte relasene. Jeg vet ikke hvor mange en kan regne med i løpet av et år, jeg skal sjekke med promo. De kan sikkert også svare på om vi kan bruke en lukket epost liste til å håndtere dette.
PS: Vennligst svar til lista og ikke til meg personlig, så alle kan ta del i debatten :-)
Ooops... Ikke meningen. Sorry. Det er litt kaos i eposten min for tiden. Min leverandør driver å bytter domenenavn. Først var det ella, så los og nå er kundene solgt til NextGenTel...... Så nå tenkte jeg å mflytte over til googlemail :-)
cu / biger....
Heisan!
Wednesday 12 April 2006 12:39, skrev Axel Bojer:
Men alternativet er at det stopper på at den personen som får pressemeldinga ikke er til stede, ikke har tid e.l. Det burde være en mulighet for å legge det ut uten at det er offentlig tilgjengelig, kanskje på en side der man må logge seg inn? Og så sender man bare en lenke til denne lista så blir det opp til hver og en å logge seg inn? Eller at flere melder seg på, men da risikerer vi dobbeltarbeide. Hvor mange pressemeldinger er det snakk om? Hvor ofte?
PS: Vennligst svar til lista og ikke til meg personlig, så alle kan ta del i debatten :-)
Det er ok å bruke en lukket epost liste for koordinering mot de sentrale presse meldingene.
Er det noen på denne listen som kan opprette en slik lukket epost liste? Og er det noen som har lyst til å være md og oversette disse pressemeldingene? Kanskje kan en av de som er på den lukkede listen sende ut en forespørsel om å oversette på den åpne oversetterlisten om det er nødvendig? (Selve pressemeldingen sendes da i epost til oversetteren)
Antallet meldinger er ca. 2 i månden.
cu / birger....
Heisan!
Wednesday 12 April 2006 12:39, skrev Axel Bojer:
Men alternativet er at det stopper på at den personen som får pressemeldinga ikke er til stede, ikke har tid e.l. Det burde være en mulighet for å legge det ut uten at det er offentlig tilgjengelig, kanskje på en side der man må logge seg inn? Og så sender man bare en lenke til denne lista så blir det opp til hver og en å logge seg inn? Eller at flere melder seg på, men da risikerer vi dobbeltarbeide. Hvor mange pressemeldinger er det snakk om? Hvor ofte?
PS: Vennligst svar til lista og ikke til meg personlig, så alle kan ta del i debatten :-)
Det er ok å bruke en lukket epost liste for koordinering mot de sentrale presse meldingene.
Er det noen på denne listen som kan opprette en slik lukket epost liste? Og er det noen som har lyst til å være md og oversette disse pressemeldingene? Kanskje kan en av de som er på den lukkede listen sende ut en forespørsel om å oversette på den åpne oversetterlisten om det er nødvendig? (Selve pressemeldingen sendes da i epost til oversetteren)
Antallet meldinger er ca. 2 i månden.
cu / birger....
Birger Kollstrand skrev:
Heisan!
Wednesday 12 April 2006 12:39, skrev Axel Bojer:
Men alternativet er at det stopper på at den personen som får pressemeldinga ikke er til stede, ikke har tid e.l. Det burde være en mulighet for å legge det ut uten at det er offentlig tilgjengelig, kanskje på en side der man må logge seg inn? Og så sender man bare en lenke til denne lista så blir det opp til hver og en å logge seg inn? Eller at flere melder seg på, men da risikerer vi dobbeltarbeide. Hvor mange pressemeldinger er det snakk om? Hvor ofte?
PS: Vennligst svar til lista og ikke til meg personlig, så alle kan ta del i debatten :-)
Det er ok å bruke en lukket epost liste for koordinering mot de sentrale presse meldingene.
Er det noen på denne listen som kan opprette en slik lukket epost liste? Og er det noen som har lyst til å være md og oversette disse pressemeldingene? Kanskje kan en av de som er på den lukkede listen sende ut en forespørsel om å oversette på den åpne oversetterlisten om det er nødvendig? (Selve pressemeldingen sendes da i epost til oversetteren)
Antallet meldinger er ca. 2 i månden.
cu / birger....
Jeg tror ikke det er en god ide med enda en e-post liste. Når jeg tenker meg om burde vel svn være sikkert nok, det er vel bare de med svn-konto som kan lese det som er lagt inn der. Hvis altså f.eks. Birger kan legge nye pressemledinger inn i rett mappe i svn og så sende en e-postmelding til denne lista, så kan den som vil lese og oversette meldinga og legge oversettelsen tilbake i samme mappe som den engelske. Slik kan også andre språkvaske. Detter er den vanlige måten i prosjektet og vi nyter godt av svns versjonshåndtering og trenger ikke finne opp enda noe nytt :-)
Vet noen i hvilken mappe pressemeldinger ligger? En ny mappe der med navnet «KDE» kunne f.eks vært mulig.
(/me har ikke lastet ned hele svn, bare i18n).
Mvh Axel
Sunday 16 April 2006 11:48, skrev Axel Bojer:
Birger Kollstrand skrev:
Heisan!
Wednesday 12 April 2006 12:39, skrev Axel Bojer:
Men alternativet er at det stopper på at den personen som får pressemeldinga ikke er til stede, ikke har tid e.l. Det burde være en mulighet for å legge det ut uten at det er offentlig tilgjengelig, kanskje på en side der man må logge seg inn? Og så sender man bare en lenke til denne lista så blir det opp til hver og en å logge seg inn? Eller at flere melder seg på, men da risikerer vi dobbeltarbeide. Hvor mange pressemeldinger er det snakk om? Hvor ofte?
PS: Vennligst svar til lista og ikke til meg personlig, så alle kan ta del i debatten :-)
Det er ok å bruke en lukket epost liste for koordinering mot de sentrale presse meldingene.
Er det noen på denne listen som kan opprette en slik lukket epost liste? Og er det noen som har lyst til å være md og oversette disse pressemeldingene? Kanskje kan en av de som er på den lukkede listen sende ut en forespørsel om å oversette på den åpne oversetterlisten om det er nødvendig? (Selve pressemeldingen sendes da i epost til oversetteren)
Antallet meldinger er ca. 2 i månden.
cu / birger....
Jeg tror ikke det er en god ide med enda en e-post liste. Når jeg tenker meg om burde vel svn være sikkert nok, det er vel bare de med svn-konto som kan lese det som er lagt inn der. Hvis altså f.eks. Birger kan legge nye pressemledinger inn i rett mappe i svn og så sende en e-postmelding til denne lista, så kan den som vil lese og oversette meldinga og legge oversettelsen tilbake i samme mappe som den engelske. Slik kan også andre språkvaske. Detter er den vanlige måten i prosjektet og vi nyter godt av svns versjonshåndtering og trenger ikke finne opp enda noe nytt :-)
Vet noen i hvilken mappe pressemeldinger ligger? En ny mappe der med navnet «KDE» kunne f.eks vært mulig.
Det høres ut som en fin løsning. Jeg kan prøve å ta på meg jobben med å legge inn de engelske i det Subversion repositoriet som måtte passe.
Er nå den oversatte pressemeldingen for KOffice 1.5 sendt ut til noen?
cu / birger....
mandag 17. april 2006, 12:58, skrev Birger Kollstrand:
Sunday 16 April 2006 11:48, skrev Axel Bojer:
(...)
Jeg tror ikke det er en god ide med enda en e-post liste. Når jeg tenker meg om burde vel svn være sikkert nok, det er vel bare de med svn-konto som kan lese det som er lagt inn der. Hvis altså f.eks. Birger kan legge nye pressemledinger inn i rett mappe i svn og så sende en e-postmelding til denne lista, så kan den som vil lese og oversette meldinga og legge oversettelsen tilbake i samme mappe som den engelske. Slik kan også andre språkvaske. Detter er den vanlige måten i prosjektet og vi nyter godt av svns versjonshåndtering og trenger ikke finne opp enda noe nytt :-)
Vet noen i hvilken mappe pressemeldinger ligger? En ny mappe der med navnet «KDE» kunne f.eks vært mulig.
Det høres ut som en fin løsning. Jeg kan prøve å ta på meg jobben med å legge inn de engelske i det Subversion repositoriet som måtte passe.
Er nå den oversatte pressemeldingen for KOffice 1.5 sendt ut til noen?
cu / birger....
Nei, den er ikke sendt til noen ennå. Kanskje birger kan få myndighet til å sende den versjonen som er blitt godkjent av de andre her videre? Ev. kan siste oversetter gjøre det selv (her: meg). Hva er best praksis? Lurer også på om vi skal legge den ut her: http://www.skolelinux.org/no/news og (i dette tilfellet) også her: http://no.openoffice.org/index.html
Men da bør vi kanskje vente til *etter* at pressemeldinga er sendt ut? Vil gjerne at litt flere melder seg på med meninger her :-)
Mvh Axel
mandag 17. april 2006, 12:58, skrev Birger Kollstrand:
Sunday 16 April 2006 11:48, skrev Axel Bojer:
Birger Kollstrand skrev:
Heisan!
Wednesday 12 April 2006 12:39, skrev Axel Bojer:
Men alternativet er at det stopper på at den personen som får pressemeldinga ikke er til stede, ikke har tid e.l. Det burde være en mulighet for å legge det ut uten at det er offentlig tilgjengelig, kanskje på en side der man må logge seg inn? Og så sender man bare en lenke til denne lista så blir det opp til hver og en å logge seg inn? Eller at flere melder seg på, men da risikerer vi dobbeltarbeide. Hvor mange pressemeldinger er det snakk om? Hvor ofte?
PS: Vennligst svar til lista og ikke til meg personlig, så alle kan ta del i debatten :-)
Det er ok å bruke en lukket epost liste for koordinering mot de sentrale presse meldingene.
Er det noen på denne listen som kan opprette en slik lukket epost liste? Og er det noen som har lyst til å være md og oversette disse pressemeldingene? Kanskje kan en av de som er på den lukkede listen sende ut en forespørsel om å oversette på den åpne oversetterlisten om det er nødvendig? (Selve pressemeldingen sendes da i epost til oversetteren)
Antallet meldinger er ca. 2 i månden.
cu / birger....
Jeg tror ikke det er en god ide med enda en e-post liste. Når jeg tenker meg om burde vel svn være sikkert nok, det er vel bare de med svn-konto som kan lese det som er lagt inn der. Hvis altså f.eks. Birger kan legge nye pressemledinger inn i rett mappe i svn og så sende en e-postmelding til denne lista, så kan den som vil lese og oversette meldinga og legge oversettelsen tilbake i samme mappe som den engelske. Slik kan også andre språkvaske. Detter er den vanlige måten i prosjektet og vi nyter godt av svns versjonshåndtering og trenger ikke finne opp enda noe nytt :-)
Vet noen i hvilken mappe pressemeldinger ligger? En ny mappe der med navnet «KDE» kunne f.eks vært mulig.
Jeg har nå sett litt i mappa selv, hva med å opprette mappa KDE i: skolelinux-svn/www/www.skolelinux.no/presse Eller har vi et annet sted? (Mappa så rimelig tom ut, men fant ingen andre ellers enn skolelinux-svn/www/www.linuxiskolen.no/nyheter/, men den er vel foreldet?). Siden vi nå har svn og kan flytte hvis det er feil har jeg bare laget mappa KDE-nytt under: /skolelinux-svn/www/www.skolelinux.no/presse Der ligger nå den første teksten: KDE-nytt/2006-04-17-ny-koffice.txt
Jeg foreslår vi fortsetter med å skrive datoen først, og som år-måned-dag-, slik at de havner i kronologisk rekkefølge
-Axel
mandag 17. april 2006, 13:35, skrev Axel Bojer: (...)
Vet noen i hvilken mappe pressemeldinger ligger? En ny mappe der med navnet «KDE» kunne f.eks vært mulig.
(...)
Siden vi nå har svn og kan flytte hvis det er feil har jeg bare laget mappa KDE-nytt under: /skolelinux-svn/www/www.skolelinux.no/presse Der ligger nå den første teksten: KDE-nytt/2006-04-17-ny-koffice.txt
Jeg foreslår vi fortsetter med å skrive datoen først, og som år-måned-dag-, slik at de havner i kronologisk rekkefølge
-Axel
Et annet alternativ ville selvsagt vært å lage en wiki, men da måtte noen andre ordne med det,da jeg ikke har gjort det før :-) Men alle her har vel svn-konto, så det er kanskje like greit med svn?
-Axel