---------- Forwarded message ---------- Date: Mon, 17 Dec 2001 02:21:47 +0000 From: Andreas Landmark andreas.landmark@skolelinux.no To: Roy-Magne Mo rmo@sunnmore.net, Herman Robak hermanr@student.matnat.uio.no Cc: Gaute Hvoslef Kvalnes gaute@verdsveven.com, Bjørn Steensrud bjornst@powertech.no, Karl Ove Hufthammer huftis@bigfoot.com Subject: Re: Omprioritering p å i18n-avdelingen?
At 17.12.2001 00:28, Roy-Magne Mo wrote:
On Mon, Dec 17, 2001 at 01:12:47AM +0100, Herman Robak wrote:
La ytterpunktene, de som gjør arbeidet, stå for mest mulig av intelligensen. I 9 av 10 tilfeller går det bra å la dem sjekke ut og inn på egenhånd. I det tiende tilfellet _skal_ de kontakte veilederen. Den enkle instruksen blir "Følg ensiders-oppskriften"; hvis den ikke virker, ber du om hjelp. Får du en melding du ikke skjønner, kan det være noe galt; da skal du be om hjelp!"
Ei opning for dei som ikkje kan eller vil bruke cvs bør kunne nyttast her, for deg er nok ikkje cvs så veldig komplisert, så er du også teknikar. Forsatt vil dette vere eit stort hinder for ein del andre.
Vi er nødt til å legge terskelen lavt, utan å risikere at folk gjer noke dei ikkje burde gjere.
Det jeg da foreslår (ettersom mange av disse nye oversetterne antageligvis bruker windows) er at vi dytter frem TortoiseCVS som et finfint produkt. Det integrerer CVS i filsurferen til Microsoft (explorer.exe).
_____________ Sitat slutt!
Den ser veldig lovende ut, synes jeg (har bare kjørt en kort starttest på Win98 selv). For meg virket SSH-innlogging nogenlunde rett ut av boksen. Lite kryptisk som må skrives, få menyer å rote seg bort i.
De av oversetterne som til daglig sitter på Windows- maskiner kan ta en titt på TortoiseCVS:
http://www.wincvs.org/TortoiseCVS/index.shtml
Last den ned, og sjekk om den duger til praktisk CVS-ing mot «developer»! Si hva dere synes!