Måndag 22. april 2002 15:17 skreiv Gustav Foseid:
Eivind Tagseth:
Synes ikke noen av disse fungerer spesielt bra. Alle gir inntrykk av å være en applikasjon av et slag, men det er jo (så vidt jeg forstår) bare en liste over de sist brukte filene til en bruker?
Nei, det er oftast ein vanleg katalog, organisert i ein menystruktur.
Ikke bare siste brukte, men med mulighet til å legge inn andre ofte brukte filer og kataloger der også. Hvordan det _egentlig_ fungerer vet jeg ikke, det er ikke den type funksjonalitet som fenger meg :-)
Eg var veldig glad i ein liknande funksjon i BeOS, men KDE sin variant har eg ikkje sett nytteverdien av enno ...
De sist brukte filene ("Recent documents") er oversatt med "Nylige dokumenter". Jeg vet ikke om det fungerer veldig bra heller. Windows kaller det "siste filer", tror jeg.
«Nyleg brukte filer» er brukt på nynorsk, og det synest eg fungerer bra. Men det er altså noko anna enn «Quick browser».
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes