torsdag 4. mars 2004, 19:33, skrev Karl Ove Hufthammer:
Axel Bojer wrote:
Men ett til: display manager=skjermbehandler?
Er ikkje dette berre ein «Innloggingsveljar»?
Kunne stemme, altså: Innloggingsvelger. (KDM el.). Er det et etablert ord.
Her er strengen: tasksel_tasks.po, engelsk: This task provides basic "desktop" software, including a variety of session managers, file managers and web browsers. It incorporates both the GNOME and KDE desktops, and provides a display manager which lets the user choose between the two.
min oversettelse: Dette valget gir grunnleggende «skrivebords»-verktøy. Du får med ulike øktbehandlere, filbehandlere og nettlesere. Pakken inneholder både GNOME og KDE, og gir en skjermbehandler som lar deg velge mellom de to.
-Axel