Gaute Hvoslef Kvalnes gaute@verdsveven.com skreiv i innlegget news:200210281324.24086.gaute@verdsveven.com:
Sett inn, Område 'Område' dårlig oversettelse av 'section'. Mulig seksjon er ett fremedord men hva så? Det gjør det hvertfall enkelt å veksle mellom engelsk og norsk OO og alle som jobber med tekstbehandling vet hva det er. Område brukes gjerne ifm. merking ("merket område"). Et annet ord bør derfor velges her.
At «alle» kjenner det tvilar eg på. Eg lurar på om «section» kan vera det MS Office kallar for «inndeling»?
Ja. Og det er eit greitt ord, synest eg.
Sett inn, Objekt Applet (nærmere bestemt Java Applet) er så vidt jeg vet et varemerkebeskyttet egenavn som bør beholdes og ikke oversettet til 'Miniprogram'.
Varemerke?
Nei, det er *ikkje* eit varemerke. For øvrig synest eg ikkje «miniprogram» er noko godt ord -- noko eg har gitt uttrykk for her på lista fleire gongar. :)