Axel Bojer axelb@skolelinux.no ytret 2005-06-14 21:13:
torsdag 9. juni 2005, 21:35, skrev Stian Rødven Eide:
Bold = Halvfet Black = Fet
(...)
Jeg mener det blir for dumt å bruke: kursiv - halvfet - normal når det ikke finnes «fet» (black), derfor mener jeg at i vanlige skriveprogrammer (der «fet» ikke finnes, bare «halvfet») behøver man ikke å skrive annet enn «fet», i betydningen «fetere enn vanlig tekst» som oversettelse av «bold». *Hvis* slike grader av fethet (både black og bold f.eks.) finnes, så gir skillet det mening
Jeg mener i tillegg at det er dumt å snakke om «black» nå som tekst også kan ha andre farger. En bruker vil synes det er rart å velge at den hvite skrifta på svart bakgrunn ikke skal være fetere enn halvfet, men svartere enn fet.
Forrsten finnes det også smalere skrifter enn «normal» også.