On 29/04/10 08:56, Petter Reinholdtsen wrote:
[Frode Severin Hatlevik]
Jeg fikk til å lage dsa nøklene. Etter som jeg husket fra tidligere tider (lenge siden) ønsket man at utviklere som jobber med Debian skal ha de offentlige nøklene sine tilgjengelig på en nøkkelserver. Det er jo ikke mye vits i en signert e-post hvis den ikke kan verifiseres ved hjelp av en offentlig nøkkel, etter som jeg forstår.
Og da trenger jeg å laste opp den offentilige dsa nøkkelen til en nøkkelserver? Noen tips? Tar jeg helt feil her?
Du mikser sammen to typer offentlige nøkkelpar. Det er SSH-nøkler og GPG-nøkler. Det du snakker om rundt epostsignering og nøkkeltjenere gjelder GPG-nøkler, mens det jeg snakker om gjelder SSH-nøkler.
Vennlig hilsen,
Fellesnevneren er dog asymmetri.