On Fri, Jan 13, 2006 at 03:05:52PM +0100, Axel Bojer wrote:
fredag 13. januar 2006, 14:42, skrev Petter Reinholdtsen:
[Axel Bojer]
Verb infinitiv, presens, fortid, perf-part, imperativ
fortid -> preteritum (spiste) (perfektum er «har spist», men en perfektum partisipp er vel da «spist», så vi trenger sikkert ikke perfektum)
Det kan være eksempler, hvor det brukes "er" og andre hvor det brukes "har" i perfektum.
Hilsen keld