tirsdag 10. januar 2006, 17:29, skrev Petter Reinholdtsen:
[Axel Bojer]
1 Nye ord som noen mener mangler blir lagt i missing.{nb,nn}
Eller sendt til i18n-no??
Jeg tror vi bør behandle innsending til i18n-no@ som punkt 0, der noen så følger opp ved å føre ordet opp i missing.*. Dvs
0 noen sender ord til i18n-no@ eller på annet vis
Høres bra ut!
1 ordet legges inn i missing.*
Ok, av fila sies det at den ligger i: src/spell-norwegian/missing.nb i CVS Da Skolelinux ikke lenger bruker CVS er dette på Alioth? (Har mistet litt oversikten)
2 ordene i missing.* vurderes og legges inn i norsk.words hvis de er korrekte.
Ok. Er dette noe alle kan gjøre, eller har du kontroll med det? :-)
Hvordan fullfører jeg det? Redigerer missing.nb i cvs?
missing.* er ikke involvert i byggingen av stavekontrollen. Den er kun en fil jeg bruker til å holde rede på ord som har blitt etterlyst i stavekontrollen. Ordene som brukes i selve stavekontrollen kommer fra norsk.words, og jeg er ikke helt sikker på formatet (dvs. hvor bindestreken egentlig skal være for sammesatte ord), så har jeg gjort noen tafatte forsøk på å legge inn nye ord i den filen.
(...)
Dvs. ord du har godkjent som korrekte norske ord skal inn i norsk.words på et format jeg ikke helt klart kan forklare deg da jeg ikke vet det selv. :)
Heheh, det svarer kanskje på spørsmålet over. Har vi et sted å lagre dem så lenge? En fil. «checked-words.txt» f.eks? Jeg kunne også tenkt meg at vi flytter alle ikke godkjente ord til «rejected-words-txt», så slipper vi å ta stilling til de samme ordene om og om igjen, eventuelt med en kort forklaring. Jeg drømmer om å få tid til å gå igjennom språkrådets nye liste i forhold til stavekontrollen og luke ut ikke lenger godkjente samnorsk-ord mm, de burde havne et slikt sted.
Mvh Axel