On Sat, 2 Jun 2018, Karl Ove Hufthammer wrote:
Thomas Gramstad skreiv 01. juni 2018 15:40:
I e-posten spurde eg om det var mogleg å få sett opp vidaresending av e-post til listene dersom me flytta dei til ein ny leverandør. Adressene til listene står nemleg veldig mange plassar på nettet, og er til og med innebygd i enkelte program (og kanskje i trykt materiale òg).
Vi kan oppnå videresending slik:
- Sette opp listene (eller ny fellesliste) et annet sted.
- Flytte over alle abonnentene og NB: fjerne alle abonnenter fra
de gamle listene. 3. Føre opp den nye felleslista som eneste abonnent på hver av de gamle listene. 4. Sette opp de gamle listene til å være umodererte og slippe alt de mottar rett gjennom, slik at de bare fungerer som enkle mailaliaser. All spamfiltrering og prosessering skjer på serveren til den nye felleslisten.
Det er jo heilt genialt! Då får me i pose og sekk.
Jepp. :-)
Det vil sjølvsagt berre fungera så lenge listene på PING fungerer (og erfaringsmessig sluttar dei å fungera frå tid til anna), men det er iallfall ei god løysing på kort sikt. Og kvar gong det kjem ein e-post som har gått gjennom det gamle systemet, får me finna ut korfor (eks. at den gamle adressa var opplyst på ei nettside) og prøva å retta opp i dette, slik at han neste gong går direkte til den nye lista.
Enig.
Synspunkt?
Enig i alt dette.
Jeg kan høre med NUUG om listen(e) kan flytte inn på Mailman-installasjonen på lists.nuug.no. Denne installasjonen blir vedlikeholdt, og jeg har selv flere lister der. Og vil da kunne påta meg å være en av listeadministratorene for felleslista. (Er allerede en av admins for nordsamisk-lista.)
Det høyrest i utgangspunktet greitt ut. Men kan du seia noko om kor varig dette vil vera? Vil NUUG *og* listesystemet truleg vera i drift (med same adresse) om 10 år? 20 år?
Jeg anser dét som sannsynlig, og iallfall mest sannsynlig av de IT-miljøene og listserverne jeg vet om. NUUG har et aktivt styre og medlemmer. NUUG har til og med (litt) penger.
Kva er bussfaktoren¹?
Per idag er vi flere i styret som administrerer lister på serveren, og NUUG har også en egen driftsgruppe som er behjelpelig ved tekniske problemer.
Elles var eg ganske negativ til Mailman i ein tidlegare e-post, då Mailman ser og kjennest håplaust gammaldags ut (sjølv om det fungerer teknisk sett greitt nok). Men no ser eg nye Mailman (3+) har fått eit veldig mykje betre, meir elegant listearkiv. Demo på:
Oversikt over lister: https://lists.fedoraproject.org/archives/ Arkiv for ei liste: https://lists.fedoraproject.org/archives/list/users@lists.fedoraproject.org/
Jeg vet om Mailman 3, men har ikke testet den. Et krav fra min side er å kunne gjøre listeadministrasjon via kommandolinje (slik som med listadmin-skriptet), og ikke måtte gå inn på websider.
Ein skal visstnok òg kunna svara på innlegg direkte frå arkivgrensesnittet, slik at det kan brukast som eit vevforum (og samtidig ei tradisjonell e-postliste).
Høres bra ut.
Men eg ser Mailman-installasjonen på NUUG er ein gammal versjon (frå september 2006 faktisk!).
Det stemmer. Og grunnen til det er at vi må ha en Mailman-versjon som fungerer med listadmin. Vel, må og må -- men livet blir bare for j... uten det.
Og med listadmin er det IKKE slik at det fungerer med alle Mailman-versjoner inntil en gitt dato/oppgradering, og deretter ikke. Nei, listadmin fungerer mot noen versjoner av Mailman, og ikke mot andre, i en hulter til bulter rekkefølge. Listadmin er altså kresen ift input, og den blir ikke lenger utviklet aktivt, så for å kunne bruke listadmin må vi ha en av de (gamle) versjonene av Mailman som den fungerer mot.
*Vert* han faktisk vedlikehalden? Og har han fått manuelle tryggleiksoppdateringar? Det har jo vore funne fleire tryggleiksfeil i Mailman sidan 2006.
Dette må driftsgruppen til NUUG svare på.
Og til og med versjonen me køyrer listene på no (hos PING) er nyare (frå 2009).
Og listadmin virker forøvrig mot den versjonen.
For min del kunne man gjerne betale utvikler av listadmin (som er norsk) for å oppgradere listadmin til å fungere mot nyeste versjon av Mailman. (Antar det vil bety Mailman 2.X ettersom Mailman 3 er veldig forskjellig -- men jeg er veldig åpen for å ta feil om det.)
Thomas Gramstad