On Sun, 29 Sep 2002, Herman Robak wrote:
Er det noen form for spamfilter på i18n-xx? For de som ikke har sett slikt før: Dette er variant av pengevask-svindelen fra Nigeria.
Den unnslapp ikke mitt lokale filter, Spambouncer - men filtrering løser ikke spamproblemet, det må blokkeres på mailserveren. Bruk SPEWS e.l. så må man heller godta at noen uskyldige også kan risikere å bli blokert. Disse må få vite at den skyldige er ISP-en deres - så kan adressene deres hvitlistes hvis de ikke kan bytte ISP. Fins det en norsk ISP som bruker spamblokkering så bytter jeg på dagen!
(Unnskyld - det rørte et ømt punkt her ... )
Bjørn